Szkolenia administracji publicznej

Asertywność w kontaktach zawodowych

Asertywność w kontaktach z innymi ludźmi i sobą samym jest umiejętnością przejawiającą się w bezpośrednim komunikowaniu własnych myśli, uczuć, potrzeb, dbałością o własne prawa bez naruszania praw innych osób. A ponieważ nie jest to cecha charakteru a umiejętność, więc można się jej nauczyć. Mówi się, że podobno trening czyni mistrza, a to w przypadku uczenia się zachowań asertywnych sprawdza się w 100 procentach.

Asertywność – w pracy i w życiu prywatnym

W dzisiejszym świecie łatwo się pogubić – zewsząd otaczają nas pokusy, sprzedawcy namawiający do kolejnego zakupu i współpracownicy, którzy nie mogą się obyć bez naszej pomocy. Zdobądź umiejętności asertywne – pomagaj i wspieraj innych wtedy kiedy naprawdę masz na to czas i ochotę , kupuj jedynie, gdy potrzebujesz produktu. Nie zapominaj jednak o prawach i potrzebach innych osób. Naucz się odmawiać nie naruszając praw i uczuć współpracowników i bliskich.

Assessment center i development center jako metoda oceny i rozwoju pracowników

Szkolenie pozwoli na poznanie najskuteczniejszej metody oceny kandydatów i pracowników jakim jest ośrodek oceny. Pozyskasz wiedzę w jaki sposób od podstaw zaprojektować skuteczny AC lub DC oraz nabędziesz lub rozwiniesz umiejętności związane z pracą asesora.

CSR – realizacja idei w przedsiębiorstwie

Czy społeczna odpowiedzialność firmy jest filozofią jej funkcjonowania, podstawa podejmowania wszelkich decyzji rozwojowych czy jedynie narzędziem promocji i kreowania wizerunku?
Uczestnicy szkolenia, zdobywając wiedzę oraz umiejętności będą szukać odpowiedzi na to oraz podobne pytania. Zapoznają się również z przykładami dobrych praktyk w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, które będą stanowiły dla nich inspirację do budowania praktycznych narzędzi wdrażania CSR we własnej firmie.

Inteligencja emocjonalna w praktyce

Jak to się dzieje, że bardzo inteligentni / w klasycznym rozumieniu pojęcia/ uczniowie stają się w dorosłym życiu zaledwie przeciętnymi pracownikami, a ludzie o bardzo wysokim poziomie inteligencji często ledwo radzą sobie w życiu? Najnowsze badania naukowe pokazują, że sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, ale przede wszystkim od umiejętności kierowania emocjami. Twórca pojęcia inteligencji emocjonalnej wyróżnił 8 rodzajów inteligencji. Zasadne jest więc raczej pytanie nie czy jesteś inteligentny, ale jaki jest twój rodzaj inteligencji.
Na to pytanie będziesz mógł sobie odpowiedź po szkoleniu. Dowiesz się też jak doskonalić swoją inteligencję emocjonalną i umiejętności, które składają się na jej współczynnik.

Jednostki pomocnicze gminy - sołectwa

Szkolenie poświęcone tworzeniu warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych oraz wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej, o których mowa w art. 7 pkt 17 ustawy o samorządzie gminnym.
Cele szkolenia:
* zapoznanie się z rolą jednostki pomocniczej, jej genezie i znaczeniu we współczesnej idei samorządności;
* przekazanie wiedzy na temat źródeł finansowania aktywności obywatelskiej.

Metody i techniki rekrutacji pracowników w administracji publicznej

Celem sesji jest wprowadzenie uczestników do tematu rekrutacji pracowników poprzez zarysowanie jej tła prawnego oraz etycznego.Szczególny nacisk zostanie położony na budowanie kryteriów oceny w odniesieniu do wymogów konkretnego stanowiska pracy oraz doboru narzędzi, które sprzyjać będą ich weryfikacji.

Nowoczesna firma w obliczu zmian

W obecnych czasach przedsiębiorstwa funkcjonują w otoczeniu, które ulega ciągłym przemianom, staje się coraz bardziej złożone i wymagające, a to narzuca konieczność przystosowania się, adaptacji dotychczasowych sposobów działania do nowych okoliczności i wyzwań. Warto także zaznaczyć, ze zwiększa się zakres powiązań firm z otoczeniem poprzez sferę techniczną i ekonomiczną, wpływ problemów społecznych, politycznych i kulturowych. Z jednej strony wzrasta zależność organizacji od czynników zewnętrznych, a z drugiej rośnie rola wpływu czynników wewnętrznych, związanych przez wszystkim z zasobami, jakimi dysponuje organizacja. Każde przedsiębiorstwo, chcąc przetrwać na rynku i utrzymywać przewagę konkurencyjną, musi dostosowywać się do zmian w otoczeniu. Uznaje się, że występuje obecnie orientacja przedsiębiorstw na podporządkowanie się zmianom zachodzącym w sferze wewnętrznej i zewnętrznej, co jest nie tylko wymogiem przetrwania firm, ale i ich rozwoju. Procesy nakierowane na wdrażanie zmian i rozwój wpływają na wzrost efektywności przedsiębiorstw, co przekłada się na wzrost ich wartości.

On-line Dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego

Szkolenie przeznaczone dla pracowników instytucji rządowych, samorządowych, firm prywatnych, fundacji i stowarzyszeń, które na mocy obowiązujących przepisów są zobligowane do udostępniania informacji publicznej.

On-line Profesjonalna obsługa klienta

Dziś klienci są bardzo wymagający, wiedzą czego oczekują od firm i osób ich obsługujących. Dlatego większość organizacji traktuje jakość obsługi klienta jako wręcz strategiczną kwestię, zdając sobie sprawę z korzyści: jakość obsługi - relacji z klientami wpływa na ich lojalność względem firmy, co przekłada się na rozwój biznesu.

Podstawy tworzenia efektywnych analiz i raportów

Raporty i analizy tematyczne stanowią obecnie jedno z głównych narzędzi komunikacji, zarówno wewnątrz organizacji, jak i wobec grup otoczenia. Za ich pomocą przekazywane są wiarygodne, konkretne informacje i dane, przedstawione w sposób dostosowany do potrzeb i oczekiwań odbiorców, w celu umożliwienia im podjęcia świadomych decyzji oraz osiągnięcia założonych celów.

Prezentacje i wystąpienia publiczne

Umiejętność profesjonalnego prowadzenia wystąpień publicznych należy obecnie do kręgu najbardziej pożądanych kwalifikacji. Prezentacje przed audytorium są elementami funkcjonowania zawodowego coraz szerszego kręgu specjalistów – począwszy od szkoleniowców, prawników, handlowców a skończywszy na pracownikach administracji publicznej, inżynierach czy informatykach. Nie w każdym przypadku zdobyte wykształcenie czy doświadczenie zawodowe przygotowuje do wystąpień a nie każda osoba posiada cechy ułatwiające prezentowanie idei na forum publicznym. Niewątpliwie jednak każdy może nauczyć sie podstawowych zasad efektywnej prezentacji i pracować nad kształtowaniem umiejętności z tego zakresu.

Profesjonalna obsługa klientów urzędu administracji publicznej

Etyka i etykieta w pracy urzędnika jest dziś niezbędna. Uczestnicy szkolenia rozszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem efektywnej komunikacji, a w szczególności: podstawowych zasad poprawnej komunikacji z klientem, podniesienia jakości obsługi klienta w urzędzie, kreowania postaw asertywnej obsługi klientów.

Profesjonalny trener wewnętrzny

Współczesny świat szkoleń wymaga od trenera kompetencji i profesjonalizmu na najwyższym poziomie. Szkolenie dedykowane jest dla trenerów, którzy chcą rozwinąć umiejętności pozwalające im tworzyć i prowadzić unikatowe szkolenia w warsztatowej formie, jednocześnie efektywne dla uczestników.

Protokół dyplomatyczny dla administracji publicznej

Dyplomacja i podstawowe zasady dotyczące protokołu dyplomatycznego stają stają się coraz powszechniejszymi elementami pracy w administracji publicznej. Znajomość protokołu pomaga nie tylko przy wykonywaniu obowiązków służbowy, pomaga też kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu. Uczestnicy szkolenia poznają co wypada a co nie pracując w administracji publicznej, a ciekawe ćwiczenia utrwalą przedstawioną wiedzę.

Public relations administracji publicznej. Poziom podstawowy.

Dbanie o dobry wizerunek instytucji publicznej jest istotnym elementem jej funkcjonowania, a co ważniejsze jak urząd, w którym pracują może najbardziej pozytywnie zapisać się w świadomości otoczenia. Udział w szkoleniu ułatwi uczestnikom również wprowadzenie najistotniejszych narzędzi PR, będących doskonałą bazą do wdrażania dalszych, zaawansowanych rozwiązań w zakresie wizerunku instytucji publicznej.

Public relations administracji publicznej. Poziom zaawansowany

Zaawansowany poziom szkolenia PR administracji publicznej pomoże uczestnikom w udoskonaleniu działań wizerunkowych, dzięki umieszczeniu ich w ramach strategii opartej na profesjonalnych badaniach i standardach wewnętrznych oraz zastosowaniu nowoczesnych instrumentów PR.

Retoryka – sztuka skutecznego przekonywania

Umiejętność profesjonalnego prowadzenia wystąpień publicznych należy obecnie do kręgu najbardziej pożądanych kwalifikacji. Prezentacje przed audytorium są elementami funkcjonowania zawodowego coraz szerszego kręgu specjalistów – począwszy od szkoleniowców, prawników, handlowców a skończywszy na pracownikach administracji publicznej, inżynierach czy informatykach. Retoryka uczy – zgodnie z jej starożytną definicją – formułowania wypowiedzi „celowych, stosownych i pięknych”. Duży nacisk w trakcie warsztatów położony zostanie skuteczność środków językowych jak i estetykę wypowiedzi (jej atrakcyjność) oraz dostosowywanie formy wypowiedzi do sytuacji, charakterystyki rozmówców oraz innych istotnych okoliczności komunikowania.

Rozwiązywanie problemów interpersonalnych w organizacji

Doświadczenia wielu organizacji pokazują jak ważne w obecnych czasach jest efektywne zarządzanie relacjami interpersonalnymi w miejscu pracy. Na dynamicznie zmieniającym się rynku, w dobie zwiększającej się konkurencji w ramach wielu branż, technologii i produktów, wysokiej świadomości dotyczącej konieczności budowania pozytywnego wizerunku firmy i promowania jej oferty różnorodnymi kanałami, coraz istotniejsze jest nie tylko pozyskanie najlepszych pracowników, ale także zapewnienie stałości ich funkcjonowania w firmie.
Istotnym czynnikiem jest także zwiększająca się frustracja ludzi pracujących związana z wysokimi wymaganiami, jakie są przed nimi stawiane, koniecznością godzenia różnych ról życiowych, presją samorealizacji i osiągnięcia sukcesu. Te czynniki sprzyjają nasileniu trudności w relacjach interpersonalnych w pracy – powstawaniu konfliktów, dyskryminacji, agresji czy niezdrowej rywalizacji.
Przed osobami, których zadaniem jest kierowanie pracą innych, pojawiają się nowe wyzwania – zrozumienia przyczyn ludzkich zachowań oraz umiejętności zapobiegania i rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych, z zachowaniem swojego autorytetu ale także szanując różnorodność wartości, postaw i motywacji pracowników.

Sytuacje kryzysowe - zarządzanie i budowanie wizerunku

Niezależnie od specyfiki działalności organizacji, otoczenie, w którym funkcjonuje podlega ciągłym zmianom. Często są one nieprzewidywalne, dynamiczne, a w ich wyniku powstają sytuacje, które można określić mianem „trudnych” dla instytucji. Są to sytuacje, w których zostaje naruszona równowaga między potrzebami, działaniem i warunkami działania.
Można stwierdzić, że kryzysy i ich konsekwencje stają się stałym elementem istnienia firmy i pojawiać się będą niezależnie od podejmowanych przez nią działań prewencyjnych. Aby zminimalizować możliwe starty organizacja musi być przygotowana do zmierzenia się z problemami.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do podejmowania działań w celu przeciwdziałania powstawaniu sytuacji problemowych, sprawnego zarządzania ludźmi oraz informacjami w warunkach zaistnienia kryzysu lub zmiany a także efektywnego reprezentowania organizacji oraz jej wizerunku w kontaktach z uczestnikami sytuacji kryzysowych ( ze szczególnym uwzględnieniem pracowników oraz przedstawicieli mediów).

Wprowadzenie do neurolingwistycznego programowania

Programowanie neurolingwistyczne to jedna z technik rozwoju osobistego i technik rozwijających umiejętności rozumienia i wpływania na innych ludzi. Udział w szkoleniu NLP pozwoli ci dotrzeć do twoich potencjalnych możliwości i przekonać się, że każdy człowiek ma odpowiednie zasoby, by dokonać takiej zmiany jakiej potrzebuje, aby żyć w taki sposób w jaki pragnie.

Wypalenie zawodowe – jak sobie z nim radzić?

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętność rozpoznawania u siebie pierwszych symptomów wypalenia zawodowego. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mieli okazję zdiagnozować własną podatność na wypalenie zawodowe oraz zapoznać się ze sposobami radzenia sobie z wypaleniem.

Zarządzanie czasem własnym z elementami asertywności

„Ci, którzy wykorzystują swój czas najgorzej, najgłośniej uskarżają się na jego brak.”
Jean de La Bruyère
Podczas szkolenia uczestnicy udoskonalą swoje umiejętności związane z efektywnym wykorzystaniem czasu własnego oraz poznają techniki związane z komunikacją asertywną.

Zarządzanie stresem

Stres towarzyszy każdemu z nas zawsze i wszędzie. Stres to fizyczna i psychiczna reakcja na stresor. A stresorem może być każda sytuacja powodująca silne, przytłaczające napięcie. Jak sobie z tym napięciem radzić, by nie odbiło się to na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym? Jak skorzystać ze stresu? Tego można się nauczyć. I można też pomóc innym, by zanim dojdzie do wypalenia zawodowego, potrafili zapobiec nadmiernym napięciom.

Zmiana podejścia do zlecania realizacji i rozliczania zadań publicznych organizacjom pozarządowym

Szkolenie poświęcone istotnym zmianom w zleceniu przez instytucje finansów publicznych zadań publicznych do realizacji organizacjom pozarządowym – zmiana formularzy ofert, sprawozdań i ramowych umów. Formuła szkolenia przewiduje omówienie istnych zmian w ustawie o działalności pożytku publicznego oraz część praktyczną z uwzględnieniem ćwiczeń praktycznych (case study – analiza przypadku).
Cele szkolenia:
zapoznanie się z przepisami po wprowadzeniu zmian w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.